computer
Programowanie Mikroprocesory Mikrokontrolery Last.fm Programowanie Mikroprocesory Mikrokontrolery Facebook Twitter

Valid XHTML 1.0 Transitional

Poprawny CSS!

Programowanie mikrokontrolerów

MICROSOFT VISUAL STUDIO C# 2013 FOR DESKTOP (FREE) OPIS

 

W dziale tym postaram się przybliżyć jak obsługiwać program Microsoft Visual Studio C# 2013 for desktop. Sam dopiero zaczynam działanie w tym temacie tak więc myślę że moje uwagi i przemyślenia powinny trafić do osób początkujących w tym temacie. Zapraszam do lektury.

To środowisko programistyczne "Microsoft Visual Studio C# 2013 for desktop" można pobrać za darmo ze strony microsoftu pod tym adresem:

 http://www.visualstudio.com/en-us/downloads/

Wersja for desktop jest wersją darmową. Przynajmniej mnie nie prosiło o żadne klucze czy inne dziwactwa i ruszyło bez witaminek czy tym podobnych.

Po instalacji oprogramowania możemy przejść do uruchomienia aplikacji Microsoft Visual Studio C# 2013 for desktop.

Po uruchomieniu środowiska programistycznego Microsoft Visual Studio C# 2013 for desktop ujrzymy taki oto ekran powitalny:

W oknie tym widzimy nasze wszystkie ostatnio otwarte projekty w dziale Recent (u mnie są to projekty testowe zazwyczaj dlatego takie nieatrakcyjne nazwy pojawiły się na liście). Możemy z tej pozycji szybko otworzyć ostatnio edytowany przez nas projekt.

Nas na początek interesuje sekcja Start gdzie możemy otworzyć dowolny projekt lub rozpocząć nowy projekt. Nas interesuje załozenie nowego projektu więc wybieramy "New Project".

Po kliknięciu na nowy projekt ujrzymy następujące okno:

Z rozwijanych menu wybieramy interesujący nas projekt Installed->Templates->Visual C#->Windows Forms Application. W sekcji niżej wypisujemy interesujące nas dane.

W okienku "Name" wpisujemay nazwę naszego projektu. W "lokation" wpisujemy miejsce zapisanych danych projektu. Pole "Solution name" wypełni nam się automatycznie zgodnie z nazwą projektu. Po wypełnieniu wszystkich pól możemy nacisnąć przycisk "OK" i utworzyć swój pierwszy projekt.

Po utworzeniu projektu pojawi nam się następujące okno wyboru:

W oknie tym wybrałem to co mi sugerowała aplikacja. Prawdę mówiąc w tej chwili nie wiem czego dotyczy to okno więc wybrałem wartość domyślną. Z opisów wynika że dotyczy to sprawdzania wersji plików przez nas tworzonych w przyapdku pracy nad projektem większej ilości osób czy coś w tym stylu oraz serwera kontrolującego zmiany. Dla mnie nie ma większej różnicy w wyborze więc nie wnikam w działanie tych funkcji. Naciskamy "OK". Po zatwierdzeniu wyskoczy nam następujące okno:

Ja nie korzystam z żadnego serwera projektów ani niczego takiego więc wciskam "Cancel". Po anulowaniu pojawi nam się okno z gotowym do pracy czystym projektem.

Kilka słów o tym do czego mamy dostęp w oknie głównym.

Pierwsza sekcja zawiera menu kontekstowe gdzie znajdziemy dostęp do konfiguracji wszystkich funkcji progrogramu oraz do skrótów do najczęściej użyfanych funkcji Microsoft Visual Studio C# 2013 for desktop.

Kolejna sekcja zawiera listę (zestawienie) Wszystkich dostepnych modułów i komponentów jakie możemy wykorzystywać do budowania naszych aplikacji. W sekscji tej mamy posegregowane komponenty tak aby łatwo było odszukac nas interesujący oraz mamy dostep do zintegrowanego systemu wyszukiwania interesującego nas komponentu.

Kolejna seksja jest to obszar projektowania oraz programowania naszej aplikacji. Tzw. obszar roboczy. W tej przestrzeni budujemy naszą aplikacje. Jej wygląd oraz funkcjonalności.

Kolejną sekcją jest Solution Explorer w którym wyświetlony mamay schemat szkieletowy naszej aplikacji. Zaprezentowane drzewo pokazuje co zawiera nasz projekt oraz prezentuje podstawowe funkcjonalności jakie on realizuje.

Kolejna sekcja umożliwia nam parametryzacje wykorzystanych do budowy naszej aplikacji komponentów. W oknie tym ukazują się wszystkie parametry klikniętego w projekcie obiektu. Dzięki liście atrybutów możemy zmieniać wygląd lub właściwości oraz dodawać zdarzenia do obiektów wykorzystanych do budowy naszej aplikacji.

Poniżej przedstawiona sekcja to okno wyjściowe debugera. W oknie tym możemy zobaczyć postępującą kompilacje oraz błedy i ostrzeżenia z nią związane.

Aby zbudować jakąś aplikacje poprostu porzeciągamy wybrany komponenet z tolboxa do obszaru roboczego. Po podwójnym kliknięciu na nim możemy oprogramować jego działanie co ma się wydażyć gdy się kliknie wybrany obiekt. Bądz wybierając odpowiedni event z listy zdarzeń możemy oprogramować jakąś funkcję która będzie wywoływana przez to zdarzenie. Pisanie na "sucho" o budowaniu aplikacji jest nie zjadliwe i nie koniecznie daje przejrzysty obraz jak należy prawidłowo postępować żeby wszystko działało tak więc zapraszam do poznania funkcjonalności tego oprogramowania w kolejnych działach na tej stronie. W kolejnym dziale postaram się przedstawić jak nawiązać komunikacje mikrokontrolera z PC przez port szeregowy COM. A konkretniej przez przejściówkę USB na COM od strony pc.

 


15-wrz-2019 22:09:09 CEST
by Pioter




Wszelkie prawa zastrzeżone! Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie zdjęć, treści oraz jej fragmentów bez zgody autora jest zabronione.
© mikroprocesory.info.pl@gmail.com 2013.