Programowanie mikrokontrolerów
Deklaracja dynamiczna obiektówNiekiedy w czasie tworzenia aplikacji zależy nam na tym aby utworzyć jakiś obiekt kiedy aplikacja już pracuje. Tworzenie w sposób dynamiczny obiekty GroupBox:
W (1) linijce kodu tworzymy deklarację obiektu GroupBox. W przytoczonym przykładzie obiekt GroupBox utworzony zostanie po wciśnięciu przycisku Button16 o czym świadczy (3) linijka kodu. W linijce (5) kodu tworzymy nowy obiekt GroupBox wtorząc za deklaracją klamry " i " możemy pomiędzy nimi zdefiniować poszczególne parametry obiektu wymieniając je po przecinku i nadając im odpowiednie wartości linijki kodu (7) (8). W linijce (7) definiujemy rozmiary obiektu GroupBox, natomiast linijka (8) definiuje tekst wyświetlany w lewym górnym rogu obiektu. Tworzenie obiektu kończymy znakiem ";" za ostatnią klamrą zamykającą "}". Linijka (10) kodu przypisuje nam tworzony obiekt do odpowiedniego obiektu w którym będzie się on zawierał (definiuje obiekty nadrzędny) do którego będzie on przypisany. Linijka (11) kodu przesuwa tworzony obiekt na pierwszy plan tak aby był widoczny nie przykryty przez inne już istniejące obiekty. sss Tworzenie w sposób dynamiczny obiekty Button:
05.04.2020 (dodać kolejne obiekty, dodać więcej parametrów definiujących obiekt,dodać zdjęcia utworzonych obiektów zamieszczonym kodem, poprawić tekst żeby był po polsku :P) 05-Apr-2020 10:28:09 CEST by Pioter
|
© mikroprocesory.info.pl@gmail.com 2013.